V rámci celodenních výjezdů vyrazil blok přírodovědců 22. dubna do pivovaru ve Velkých Popovicích. Letošním zaměřením bloku jsou mikroorganismy a člověk. Kvašení s kvasinkami, které je podstatou výroby piva, je jedním z nich. Vyrazili jsme vlakem do Strančic a přestoupili na autobus, který nás okružní jízdou dovezl až téměř před pivovar. Na recepci jsme si oblékli výstražné vesty a vyrazili na prohlídku. Dozvěděli jsme se vše o vzniku a historii pivovaru, o výrobě piva a na závěr si prohlédli plně automatizované plnící linky na sudy a lahve. Byli jsme překvapeni, kolik piva se denně vyrobí a že Velkopopovický kozel je nejprodávanějším českým pivem v zahraničí. Pak už jsme jen pozdravili kozla Oldu, symbol pivovaru, a vyrazili pěšky zpět do Mnichovic. Počasí nám přálo a mezi drobnými přeháňkami jsme vždy stačili uschnout. Cestou jsme si všímali okolní přírody a snažili se určovat rostliny a živočichy, které jsme potkali. Žákům se exkurze velmi líbila, jen někteří byli trochu zklamaní, že na ochutnávku piva si ještě musí počkat.
Blok Vaření vyjel 3. května do Muzea Říčany na výstavu Příběh říčanského hradu, kde se dozvěděli nejen to, jak vypadala domácnost našich předků, ale i zajímavé historické informace z minulosti regionu, kde žijí. Procházkou přes památky Říčan jsme došli k hradu a kostelu. Exkurzi do minulosti našich předků jsme zakončili současným sportovištěm v prostoru bývalého Lázeňského rybníku.
Talentový blok média, navštívil v pátek 22.4 výstavu Světy českých animací. Žáci zde mohli vidět, jak se natáčely a natáčí české animované pohádky a večerníčky. Mohli si tu třeba také vyzkoušet spoustu zábavných, interaktivních a zajímavých triků z práce animátorů. Zajímavé také bylo vidět na vlastní oči, jak vypadala kamera a porovnat ji s tou dnešní.
S ekonomickou laboratoří jsme navštívili Magenta experience centrum na pražských Arkádách. Žáci se během workshopu dozvěděli, jak funguje magnetická síť země, v další části si vyzkoušeli 3D tisk a odnesli si malou vzpomínku, kterou si sami vytvořili.
Výtvarný blok Art-Life, složení z žáků osmých a devátých ročníků, se letos rozhodl, zpestřit školní chodby podle zaměření učeben na daném patře. Žáci si připravili tři projekty (dějiny, hudba a příroda) a po schválení projektů vedením školy se pustili do práce. Čtvrtý projekt je zatím tajemstvím.